Klein geluk: mijn top vijftien.

Waar word jij gelukkig van? Van een dagje shoppen? Of van je kerstbonus die op je rekening verschenen is? Word jij enkel gelukkig van grote, materiële zaken of kunnen de kleine dingen in het leven ook nog een smile op je gezicht toveren? Toen ik gisterenavond na een zware dag op het werk onder de douche stond, kon ik me alweer wat ontspannen en na een groot bord spaghetti zag ik het leven weer van de zonnige kant. Met mijn buik vol spaghetti en lekker wegkropen onder een deken besefte ik - nog maar eens - dat de kleine dingen in het leven me toch vaak nog het grootste geluk geven. En vandaar dat ik in deze post graag mijn top vijftien met jullie deel!

15. Warme sokken.
Ik heb altijd koude voeten (alsook koude handen), dus ik kan er superhard van genieten om als ik thuis kom mijn schoenen uit te doen en daarna lekkere warme en fluffy sokken aan te doen.

Sokken - Primark
14. Een Kindersurprise perfect openkrijgen. Zowel het papiertje als het eitje zelf.

13. Een liedje dat ik al een hele tijd niet meer heb gehoord, plots horen op de radio. (En dan oorverdovend meezingen)

12. Een tas warme melk met een grote schep Nutella in! Dat lost echt ALLES op!

11. De geur van pas gemaaid gras.

10. Restjes spaghetti of pizza in de frigo aantreffen als ik thuiskom van het werk en die dan als vieruurtje opeten. Terwijl ik in de zetel zit met een deken (en warme sokken natuurlijk).

9. Een hele dag in bed blijven. Gewoon omdat het kan.

8. Op zaterdag om 7 uur wakker worden en beseffen dat je niet moet gaan werken en dus nog wat mag slapen. 

7. Onverwacht bezoek.

6. De geur van vers gewassen lakens.

5. Een groot bord spaghetti. Het liefst met spaghettisaus die mijn vriend gemaakt heeft.

4. Flanellen lakens.

3. Een verse witte boterham met een dikke laag Nutella. 

2. Een Disney-film kijken! (Bij voorkeur Belle en het Beest.. Of De leeuwenkoning.. of Frank en Frey.. Of ja, maakt zo veel niet uit!)


1. Na het avondeten samen met mijn vriend in zetel liggen, met zijn armen rond mij, en dan samen naar domme tv-programma's kijken. Meestal naar herhalingen van herhalingen op Njam.

En wat is jouw klein geluk?

Reacties

  1. Ooh, die lijst is eindeloos. Het grootste geluk is vooralsnog onverwacht. Iets doen, iets meemaken en plots dat geluk voelen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, er maar 15 uitkiezen was geen eenvoudige opdracht ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten