2 sew 4 me: een Juliette

Wie me volgt op Instagram, kon gisterenavond zien dat ik al aan het knippen geslaan was voor mijn #MissPixie2sew4me-challenge van vandaag. Ik had geen werk meer om het patroon te tekenen omdat ik het tasje al eens eerder maakte. Het resultaat was dan ook dat ik deze ochtend na amper een uurtje doorwerken in het bezit was van een nieuw handtasje: een Juliette! (#ILoveMijnTas)

Ik koos ervoor om in plaats van de Juliette als een clutch gebruiken er een mini-handtasje van te maken. Ik maakte aan beide zijden een D-ring vast met een klein stoffen lusje en maakte een hengsel uit dezelfde stof van mijn tasje (ja hoor, nog altijd restjes van het mislukte rokje, en er is NOG stof over). Voor het hengsel knipte ik een rechthoek van 110cm op 12 cm. Ik plooide de stof in de hoogte in de helft (slechte kanten op elkaar) en streek dit waardoor er een plooi ontstond. Daarna legde ik de stof terug open en plooide ik beide zijden naar de plooi in het midden. En dan opnieuw strijken, Tot slot plooi je de hele boel dicht, ga je er nog even met het strijkijzer over en stik je de open zijde dicht op een halve centimeter van de rand. Aan de uiteinden maakte ik een euhm.. (damn, hoe noemt dat?) haakje dat open en dicht kan (?) vast zodat ik de tassenband ook van het tasje kan halen. Achteraf bedacht ik me dat ik de tassenband beter ook wat had verstevigd met vlieseline, maar dat zijn vijgen na Pasen. Het is ook niet echt de bedoeling om het tasje afgeladen vol te proppen. Als sluiting koos ik voor een oranje kamsnap net zoals bij mijn portemonneetje. En dit is het resultaat:


Stof: Little Daisy's van Soft Cactus - Modecoupon
Voering: Max Bloch
Kamsnap: Kamsnappers.be
D-ring en haakje: Veritas
Label: Cottontrends
Ik ben zo een grote fan van "Mijn tas"! Het is echt mijn favoriete naaiboek off all time! Elk projectje dat ik maakte uit dit boek lukte. De patronen zijn heel duidelijk (Thank God, want patroonbladen zijn meestal niet mijn beste vriend) en ook de werkwijzes zijn heel goed uitgelegd. Meer van dat zou ik zeggen? Maar alvast nog eens een dikke merci aan Fynn en Elisanna voor het maken van dit geweldige boek. Ik heb er veel door bijgeleerd.

Zijn er hier nog dames die zo een fan zijn van "Mijn tas"? Welke is jullie favoriet? Welke vonden jullie de grootste uitdaging? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Ik ben een grote fan van het boek Mijn tas.Op mijn blogje staan ook enkele tassen die ik gemaakt heb,heb de Juliette II van de week gemaakt:http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2014/10/juliette-ii.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net gaan piepen, die van jou is ook een schoontje! Ben je direct beginnen volgen op Bloglovin' om nog meer van dat moois te kunnen zien ;)
      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten