#projectblogboek 1/120: Mijn manifesto

Sinds de DIY Fashion Fair van La Maison Victor heeft mijn blog en vooral mijn bloginspiratie een boost gekregen. De reden daarvoor is het geweldige boek dat ik daar kocht: Het Blogboek van Kelly Deriemaeker a.k.a. Lilith van Tales from the crib.

Mijn buit van de DIY Fashion Fair


Elke avond lees ik een deeltje en noteer ik in mijn schriftje enkele nieuwe ideeën en inzichten. Ondertussen heb ik al enkele van haar tips geïmplementeerd zoals het opmaken van een planning, nadenken over terugkerende rubrieken, het gebruiken van Evernote, ... Wat ik ook handig vond waren haar tips voor mogelijke blogpost-onderwerpen. Er waren er wel een aantal die ik eens wou aanpakken. En blijkbaar ben ik niet de enige!

Toen ik dinsdag mijn Bloglovin'-app checkte (nog zo'n geweldige tip waarvoor ik haar wil bedanken!) las ik over #projectblogboek. Dit project is door Kerygma het leven in geroepen. De bedoeling is heel simpel: alle 120 ideeën in het blogboek gebruiken. Gekkenwerk? Misschien een beetje, maar we doen het allemaal op ons eigen tempo en in onze eigen volgorde. Het enige wat we allemaal gaan doen is de hashtag #projectblogboek gebruiken.

En zie hier: nummer 1 van de 120, mijn blogmanifesto:

Pagina 116, nummer 15: Deel je manifesto.

Ik geloof in het goede van iedere mens.
Ik geloof erin dat de enige manier om mensen te behandelen is zoals je zelf wilt behandeld worden.
Ik geloof in de kracht van creativiteit.
Ik geloof er in dat elke dag die ik naaiend, hakend of bloggend doorbreng, een goede dag is.
Ik geloof erin dat je best een avondje zonder smartphone of tablet kan.
Ik geloof in notitieboekjes: op mijn nachtkastje, in mijn handtas, op mijn werktafel, ... 
Ik geloof in werken om te leven en niet in leven om te werken.
Ik geloof erin dat geluk in de kleine dingen zit.
Ik geloof erin dat Nutella eten met een soeplepel recht uit de pot de beste manier is om een slechte dag, ruzie, gebroken hart, ... te verwerken.
Ik geloof in uitslapen en luieren op zondag.
Ik geloof dat schrijven de beste therapie is (en anders zeker de goedkoopste).
Ik geloof in de liefdevolle schoonheid van iets handgemaakt.
Ik geloof erin dat familie en vrienden altijd op de eerste plaats staan.
Ik geloof in kleine, onverwachte verrassingen.
Ik geloof erin dat je je lichaam met eerbied moet behandelen.
Ik geloof erin dat je jezelf moeten behandelen zoals je een goede vriend behandeld.
Ik geloof in de kracht van een dampende pot thee.
En tot slot geloof ik er in dat de wereld beter is in het roze. En met chocolade.


Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Haar boek is een echte aanrader vind ik! Ik doe het op dezelfde manier; elke avond een stukje lezen en opschrijven welke tips ik kan gebruiken :)
    Mooie manifesto trouwens!

    Liefs Marieke
    (www.uniquemarieke.blogspot.be & je kan me ook terug vinden op Bloglovin' :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Wel even getwijfeld om het te posten, het voelt heel persoonlijk om te delen, maar is wel helemaal ik.
      Heb net je blog bekeken en gevolgd op Bloglovin. Die make-uptafel <3
      Liefs,
      Miss Pixie

      (Nog veel blogsucces!)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten