#projectblogboek 7/120: Maak een best of met je beste blogposts van het jaar

Het einde van het jaar staat garant voor lijstjes: de beste hits van 2014, de meest verkochte boeken van 2014, de succesvolste films van 2014, ... enzovoort. Daarom twijfel ik er niet aan dat deze post van #projectblogboek de komende weken op menig blog zal verschijnen. Nog eens kort over #projectblogboek (voor diegene die de laatste maanden op een andere planeet hebben verbleven): het project is het leven ingeroepen door haar ter ere van hét blogboek dat zij schreef. Het boek is een enorm succes in blogland en heeft voor een echte boost gezorgd. Een van de leukste dingen aan het boek zijn de lijstjes met blogideetjes, alles samen zijn het er 120! En een aantal bloggers zijn de uitdaging aangegaan om al die 120 posts uit te schrijven. Achja, zot zijn doet geen zeer!

En ik zit ondertussen aan de zevende post van de 120! Daarbij presenteer ik jullie:

Mijn 7 beste blogposts van afgelopen jaar.

  1. 2sew4me-challenge: een portemonnee
    In oktober besloot ik dat ik mijn naaimachine weer wat meer voor mezelf ging gebruiken. Ik maakte enkel nog spulletjes voor anderen en had geen fun meer in het naaien. En de lijst met spulletjes die ik voor mezelf wou maken, werd maar steeds langer. Daarom besloot ik dat ik tijdens de herfstvakantie enkel voor mezelf zou naaien, 5 dagen lang. Ik doopte dit de 2sew4me-challenge. Als eerste maakte ik een portemonneetje waarbij ik zelf het patroon tekende. Dat werd gratis gedeeld op de blog. (Het is nog steeds beschikbaar trouwens!) Mijn eerste post met een gratis download was een schot in de roos en ik was zo fier als maar zijn kon toen ik op facebook een foto zag verschijnen van een portemonneetje gemaakt met mijn patroon.


  2. Naaien... What NOT to do!

    Dit was een post waar ik spontaan en uit pure frustraties aan begon. Ik wou absoluut nog snel snel een rokje maken. Ook al was ik moe en ongeconcentreerd, ik begon er aan omdat ik absoluut de dag erna met een nieuw rokje zou gaan werken. Resultaat? Anderhalve meter stof naar de vaantjes geholpen. Na een hoop gevloek en enkele traantjes ben ik begonnen aan deze post over welke naaigerelateerde dingen je best niet doet. En aan het aantal views en de reacties te zien, zowel hier als op facebook, ben ik niet de enige die wel eens in de val durft trappen! Dus voor tips hoe het NIET moet: klikken op bovenstaande link!
  3. Tutorial: DIY highwaist zwierrokje
    Dit is mijn persoonlijke lievelingspost van afgelopen jaar. Misschien komt dit doordat ik zo gek ben op het rokje in kwestie. Ik probeerde al diverse rokjes voordien, maar die vielen nooit 100% in de smaak. Daarom las ik zowat elke beschikbare tutorial die ik op Pinterest tegenkwam en maakte daarna een eigen versie. Een leuk zwierig rokje zonder patroon.


    Ik werd verliefd op een stofje uit de Soft Cactus-collectie en zag er direct een luchtig zomerrokje in. De dag voor we op vakantie vertrokken, begon ik er aan en het was nog ruim op tijd af om in de valies te belanden. Ondertussen zijn er nog meer versies gevolgd die meer herfstig en winters zijn. Wie maakte er nog een rokje volgens mijn tutorial? Ik ben zeer benieuwd naar een foto!


  4. 2sew4me-challenge: een Dorothy Day Tripper

    De Dorothy Day Tripper van Zwoon is een van de meest bekende en beruchtste tassen van naai-land. De meeste posts over deze tas bevatten de woorden "bloed, zweet en tranen". Ik vond dat het al bij al nog meeviel en ben supertevreden van mijn Dorothy. Het is ondertussen mijn lievelingstas en ze wordt bijna dagelijks gebruikt. In de kerstvakantie ga ik er nog eentje maken, vooral om het nog eens te oefenen, want ik ben bang dat ik anders ga vergeten hoe het moet. Wie van jullie maakte er nog al een Dorothy? Wat is jullie verdict?


  5. Rommel in de naaikamer. Hoe orde te scheppen in de chaos!

    Sinds enkele maanden ben ik op Facebook lid van het groepje 'Naaien voor vriendinnen'. Daar wordt er ook vaak gepraat over rommelige naaitafels en hobbykamers. Ik ben iemand die veel structuur en rust nodig heeft, maar aan de andere kant slaag ik er ook enorm in om rommel te maken. Je moet maar een klikken op de link en dan vind je enkele foto's die ervan getuigen. Maar naast het bewijs van alle rommel gaf ik ook enkele opruimtips die elke naaister wel graag zal lezen.
  6. Stephanie/Miss Pixie, zorgleerkracht/blogger en creatieve duizendpoot, deelt hoe ze werkt.

    Deze post ontstond door een initiatief van een van mijn favoriete blogsters uit ons klein belgenlandje. Ik vond het heel leuk om hierover te schrijven én te lezen bij andere bloggers. Het was zo ontzettend leerrijk om na te denken over hoe je dag in dag uit te werk gaat. Daarnaast was het ook zeer interessant om te lezen wat andere bloggers zoal doen in hun dagelijkse leven.
  7. #projectblogboek 1/120: Mijn manifesto

    Mijn eerste post in deze #projectblogboek-reeks was mijn manifesto. In het blogboek wordt uitvoerig uitgelegd wat dit is, maar ik zal het kort houden is. Het is een tekst die vertelt waarvoor jij en blog staan. Een heel persoonlijke weergave van waar jij in gelooft. Wat ik heb geschreven, kwam recht uit mijn hart en ik heb toch wel even getwijfeld om het op internet te zetten. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en ik kan elke blogger aanraden om dit ook te doen.
Ziezo, dit waren ze, mijn 7 beste posts van 2014! Welke was jouw favoriet? Of heeft jouw favoriet mijn lijstje niet gehaald?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten