Ruilen is hip! En ik doe mee. Jullie ook?

Onze wegwerpmaatschappij is stilletjesaan aan het veranderen in een meer bewuste maatschappij. Ik blogde hier al eerder over in mijn "Generatie B(ewust)"-reeks helemaal in het begin van deze blog. Ondertussen zijn initiatieven zoals freecycle, free-go, thuisafgehaald, ... niet meer weg te denken. Ook de revival van de kringloop- en tweedehandswinkels blijft verder gaan. Zij schreef hierover twee leuke boeken. Niet alleen dingen weggeven is hip, maar ook dingen ruilen. Zelfgemaakte spulletjes, kledij, boeken, electronica en huishoudtoestellen: het wordt allemaal geruild.

In november organiseerde een van mijn favoriete blogsters van dit Belgenlandje een #kerstruil. Onbekende mensen die met elkaar cadeautjes uitwisselen? Ik was direct verkocht en schreef me snel in. Er was geen budget vastgesteld en het ging hem om het gebaar. We moesten enkel rekening houden met de interesses van onze ruilbuddy met een beetje hulp van Pinterest. Hoe dit alles verliep, kan je hier lezen.

Tijdens de laatste weken van 2014 las ik bij haar een berichtje over haar zelfgemaakte juweeltjes. Ze wou deze niet verkopen, maar wel ruilen tegen ander zelfgemaakt moois of een leuke kringloopvondst. Ik draag elke dag juweeltjes en het liefst originele, handgemaakte dingen dus ik zag dat ruilen wel zitten. Ik beloofde haar een warme sjaal met retro-print en zij is aan de slag gegaan om een mooi juwelensetje voor mij te maken. Als alles klaar is, sturen we dit op naar elkaar en zijn we beiden in bezit van een origineel, handgemaakt hebbeding. Ondertussen is dit al gebeurd en kan je hier lezen wat zij er van vond.

Amper enkele dagen daarna zag ik op haar Instagram een foto voorbijkomen van 2 mooie vlinderbroches. Ze was haar zelfgemaakte juweeltjes aan het opruimen en wou de twee broches ruilen voor iets anders. Ik was direct verliefd op eentje en wou zeker ruilen. Zij scrolde door mijn Instagram en liet haar oog vallen op een schattig slabbetje. Zo gezegd zo gedaan. Er werden adressen gewisseld en het pakje werd gepost. En gisteren zat mijn brievenbus vol met leuks!

Op de foto zie je de broche en de leuke juweeltjes die ik gisteren in mijn brievenbus vond :)

Al dit ruilen, bracht me op een leuk idee. In 2015 zal ik elke maand op mijn blog iets aanbieden om te ruilen: iets genaaid of gehaakt, juwelen, een boek, ... Iedereen kan hier vrij op reageren en zeggen waarmee hij/zij wil ruilen. Na een week zal ik random iemand uitkiezen om mee te ruilen. En ik ga direct eens beginnen met de eerste ruilactie.

Miss Pixie ruilt. 
Editie januari.

Voor mijn eerste ruil wil ik een cirkelsjaal aanbieden. Hij is van katoen en aan de binnenzijde zit lekker warme fleece. Bij volwassenen kan je hem dubbel dragen en kinderen kunnen hem driemaal rond zich wikkelen.
Interesse in deze sjaal? Like dan mijn facebookpagina, volg me op Bloglovin en reageer hieronder met wat je zou willen ruilen. Volgende week dinsdag rond 19 uur maak ik hier en op facebook bekend met wie ik deze maand zal ruilen :)

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Hoi, ik heb de smaak van het ruilen helemaal te pakken en een nieuwe sjaal kan ik altijd gebruiken. Ik volg je nu via bloglovin en maakte wat reclame voor je ruil op mijn blog. Ik heb een selectie van boeken waaruit je er eentje kan kiezen in de aanbieding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sabrina :) Leuk dat je zin hebt om mee te doen aan deze ruil! En heel erg bedankt om er op je blog over te spreken :)
      Volgende week maak ik bekend met wie ik ga ruilen.

      Verwijderen
  2. HEY ik weet niet meteen met wat je zou willenn ruilen, kijk ander eens gerust op mijn blog (in de webshop vind je mijn creaties?) Maar ik wil wel graag meedoen met de ruil :-)
    Groetjes veronkiedw.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Veronkie!
      Begin volgende week maak ik hier bekend met wie ik zal ruilen en dan kunnen we via mail verder afspreken ;)
      Leuk dat je interesse hebt!
      Liefs,
      Miss Pixie

      Verwijderen
  3. Het is misschien een gemene vraag, maar enige idee hoe die mooie broche gemaakt is of waar ik eventueel zo een kan vinden? :).
    Want ik snap waarom jij er verliefd op werd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen flauw idee van. En diegene met wie ik toen ruilde is gestopt met juwelen maken. Dus kan je niet verder helpen.

      Verwijderen
    2. Jammer, maar toch bedankt :).
      Geniet van je vlinder! :D

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten