Tijd voor Koffieklets!

Twee weken geleden presenteerde ik jullie een nieuwe rubriek genaamd "Koffieklets". Daarin laat ik telkens iemand aan het woord over zijn liefde voor koffie. Ik was zelf de eerste om een babbelke te slaan over dit zwarte goud. Daarbij vertelde ik jullie dat ik er van droom samen met Zus een koffie- en ontbijtbar te openen. Laten we eens zien wat Zus hier allemaal over te vertellen heeft.




Naam: Emily Wauters
Leeftijd: 20 (Going on 21)
Beroep: Studente logopedie

Waar/wanneer leerde je koffie drinken?

Toen we eens op vakantie waren in Nederland, wou ik bewijzen dat ik als 13-jarige toch wel heel volwassen was. Ik besloot dus op café met mijn papa en zus een koffie te bestellen. Ik was best wel verbaasd toen ik het lekker vond. Sindsdien is de liefde voor koffie enkel nog gegroeid. Toch dronk ik op die leeftijd niet vaak koffie. Toen ik in het 4de middelbaar naar Londen ging, stopten we aan een Starbucks-kraampje. Ik nam net zoals mijn vriendin een caramel machiatto, en ik was meteen verkocht! Sindsdien drink ik regelmatig koffie.  

Hoe drink jij je koffie?


Liefst met melk. Niet half-half, maar wel veel melk. Als het echt moet kan ik ook wel genieten van een zwarte koffie. (Soms slaat het noodlot toe op kot en is de melk op. Als studente ben ik dan natuurlijk veel te lui om melk te gaan kopen.)

Wat is je favoriete koffiesoort? Waarom?

Ik ben niet zo kieskeurig en smaak meestal ook niet echt het verschil tussen merken. Dit is wat wij meestal kopen: Douwe Egberts, Grandior, Everyday. In ieder geval geen deca voor mij! Ook heel lekker, is de koffie van Einstein in het station van Gent! Verder vind ik, net zoals mijn zus, de koude koffie van de Aldi heel lekker!  

Dilemma: koffiezet of Senseo?

Koffiezet! Ten eerste heb je dan meer koffie. Ten tweede is de smaak toch anders dan bij een Senseo.

Koffie-addict? Nee hoor..

Hoe vaak drink je koffie? 

Als ik thuis ben, drink ik elke ochtend koffie. Op kot moet ik meestal de moed vinden om de koffiezet aan te zetten, dus daar is het niet zo vaak. Soms ga ik dan ’s ochtends in de Spar naast mijn kot even een koffie van de automaat gaan halen en zo stap ik dan naar school.

Ik drink koffie...

...ten eerste omdat ik het gewoon heel erg lekker vind! Ten tweede is het ook wel een gewoonte geworden. ’s Ochtends als ik wakker wordt en ik naar de ontbijttafel ga, staat er een grote thermos koffie (aangezien iedereen hier wel een lichte koffie-verslaving heeft). De gewoonte is dan om ook een tasje te nemen. Het is ook altijd heel gezellig om samen met de vriendinnen een koffietje te gaan drinken, een babbeltje te slaan en af en toe zelfs eens iets lekkers erbij te eten. Niets dat ik liever doe!

De lekkerste koffie die ik ooit dronk...

... moet de eerste caramel machiatto zijn die ik dronk in Londen. Ook al verkies ik nu de Vanilla latte.

Mijn favoriete koffietentje is...

Het Salon in gent! De beste sweet vanilla latte die er is! En 2x zo goedkoop als bij starbucks. Ook heel gezellig om et te zitten!

Wat is je favoriete koffie-herinnering?

Dat zijn er twee:
  1. Dit schooljaar hadden we een hele saaie les over bussinesplannen maken. Tot onze vreugde was die les veel vroeger gedaan dan verwacht. We moesten wel zo een bussinesplan maken in groep, maar we mochten kiezen waar en wanneer. Samen met mijn vriendinnen besloten we dan naar Het Salon te gaan en het bussinesplan te maken bij een tas koffie en warme chocomelk! Heel onverwacht en supergezellig!
  2. Altijd heel fijn als je te vroeg in het station bent en dan tijd hebt voor een lekkere café latte bij Einstein. Een beetje me-time op een onverwacht momentje. Dat was enkele weken geleden voor mij de eerste keer het geval. Sindsdien vertrek ik af en toe wat vroeger naar het station, zodat ik hier nog wat tijd voor heb.  

Dankjewel Emily voor deze gezellige koffieklets! Ook zin in een koffieklets? Laat het me dan weten via mail of facebook en wie weet sta jij binnenkort op deze pagina.

Liefs,
Miss Pixie 

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten