Koffieklets met een Nederlandse blogcollega

Naam: Sylvia Kuijsten

Leeftijd: 24

Beroep: Masterstudente Forensica, Criminologie & Rechtspleging + Nederlands recht, accent Strafrecht, beide aan Maastricht University. Als bijbaantje ben ik columnist en theaterrecensent bij het universiteitsblad van Tilburg University.

Blog: sylviakuijsten.com


Hoe leerde je koffie drinken?

Als kleine ukkies mochten mijn broertje en ik op zondag het bovenste laagje schuim van de koffie van onze ouders uit de mokken lepelen. Daarna begon ik aan koffie met veel melk en dat werd langzaam afgebouwd.

Hoe drink jij je koffie?  

Bij koffie met een smaakje hoef ik er verder niets in. Bij koffiezet gaat er creamer bij.

Wat is je favoriete soort koffie? Waarom?

Nescafé! Van die zakjes oploskoffie met smaakjes, heerlijk! Hazelnoot en vanille zijn mijn favoriete smaken, maar ook ijskoffie vind ik erg lekker, net als de Caramel Latte Macchiato van Dolce Gusto.

Dilemma: koffiezet of senseo?

Koffiezet. Senseo vind ik eigenlijk niet te drinken.

Hoe vaak drink je koffie?

Ongeveer één kop per dag. Deze drink ik meestal ’s ochtends, maar ook ’s avonds komt wel eens voor. In tentamenperiodes werk ik overigens veel meer koffie weg.

Ik drink koffie...

Om wakker te worden/blijven, uit gezelligheid en omdat ik het lekker vind.

De lekkerste koffie die ik ooit dronk...


Dat was de ijskoffie van Nero in Londen. Daar kan Starbucks echt niet aan tippen.

Mijn favoriete koffietentje is... 

Ik kom graag bij de Mugs & Muffins en Bagels & Beans in Tilburg. Dit zijn geen typische koffietentjes, maar ik drink hier wel graag een bakkie pleur. Verder kom ik in Maastricht nog wel eens bij Coffeelovers, ook een erg gezellige plek.

Wat is je favoriete koffie-herinnering?

Met mijn ouders op zondagochtend rond een uur of tien aan de eettafel met koffie en de koekjestrommel, terwijl we ondertussen bijkletsen.

Dankjewel Sylvia voor deze gezellige koffieklets!

Wil jij ook graag deelnemen aan een rondje koffieklets of theeklets? Neem dan zeker contact op.

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten