52 manieren om je leven eenvoudiger te maken: Miss Pixie deelt enkele handige huishoudschema's

Tijdens de #boostyourpositivity-weken vertelde ik al dat ik en het huishouden niet altijd goeie vriendjes zijn. Sommige dingen lopen heel goed en andere verwaarloos ik een beetje. Om een of andere bizarre reden krijg ik in de 10 minuten voor we bezoek ontvangen ook veel meer gedaan dan ik doorheen de week gedaan krijg. Herkenbaar voor iemand?




Sinds ik van functie veranderd ben op mijn werk schiet het huishouden al helemaal niet meer op. Deze week ben ik om middernacht uit het bed gesprongen omdat ik plots besefte dat de was die ik had gedraaid nog steeds in de wasmachine zat. Woops.. Toen bedacht ik me dat ik er misschien (nog) wat meer routine moest in steken. Dus ging ik even zoeken op Pinterest (duuuuh) en vond ik enkele leuke huishoudschema's die ik met jullie wil delen.


  1. Het gratis te downloaden schoonmaakschema van Moms and More. Die hangt hier bij ons op de koelkast :)
  2. Een zelf in te vullen huishoudschema van de blog "Knusheid van het leven".
  3. De "30 day challenge" van Liesellove. Die staat hier op de planning voor tijdens de grote vakantie.
  4. Ik vond ook een leuke info-chart van Home Ec met enkele tips om je huis proper te houden. Die is ingedeeld in dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse, ... klusjes. En hij is roze :)
  5. Tot slot vond ik nog deze leuke wekelijkse schoonmaakroutine waarbij je elke dag een andere kamer in je huis aanpakt. Ook wel handig.
Hebben jullie een schoonmaakroutine? Hoe ziet die er dan uit? 

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Thx voor de tips, ik ga ze saven voor tegen dat we ons huisje hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het huishouden en ik zijn ook geen goed maatjes. Buiten koken en strijken vind ik er niets aan. Ik heb graag een proper en opgeruimd huis maar ik doe het niet graag omdat het zo een ondankbaar werk is. Je moet het steeds opnieuw doen en met twee kinderen soms al binnen de 5 min. Dus wij hebben een poetsvrouw voor het wekelijks onderhoud en de ramen te lappen. De andere taken zoals de boven poetsen, kasten uitkuisen, koelkast, .... moet ik wel zelf doen en ik probeer de taken op de kalender te noteren, sommige taken om de 14d sommigen eens per maand. Wat wekelijks een beurt krijgt zoals de badkamer en de slaapkamers noteer ik niet op de kalender.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier ook al een kuisvrouw overwogen, maar omdat wij eigenlijk vrij klein wonen vind ik anderzijds dat we het wel zelf zouden moeten kunnen.

      Verwijderen
  3. Tips ga je van mij niet krijgen. :-) Ik ben bezig met opruimen volgens de KonMari methode en ik hoop zo dat minder spullen/rommel in huis alles wat makkelijker maakt. En echt om middernacht uit mijn bed springen omdat de was nog in de machine zit, daar ben ik echt te lui voor. Die durft hier gerust overnachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg een lichte paniekaanval enkel en alleen al van het idee dat ik die was zou laten zitten :p
      Ik ben misschien soms wat een chaoot, maar ben ook enorm perfectionistisch, dus dat zorgt soms voor conflicten in mijn hoofd ;)

      Verwijderen
  4. Tips ga je van mij niet krijgen. :-) Ik ben bezig met opruimen volgens de KonMari methode en ik hoop zo dat minder spullen/rommel in huis alles wat makkelijker maakt. En echt om middernacht uit mijn bed springen omdat de was nog in de machine zit, daar ben ik echt te lui voor. Die durft hier gerust overnachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou je wat links kunnen plaatsen in je blogje? Dat huishoudschema van moms and more zegt me wel wat, maar ik vind het niet online.. of kan je het nergens downloaden?
    Hier ook DRINGEND nood aan wat meer routine in het huishouden. Dat van die wasmachine is hier heel herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten