Patroontest: babyjurkje Grace van Emma en Mona

Een tijdje geleden zag ik op de Facebookpagina van de blog Emma en Mona een oproepje staan. Griet zocht enkele testers voor een nieuw gratis patroon dat ze op haar blog wou lanceren. Het was een patroon voor babyjurkje met de naam Grace. Ik werd verliefd op de schattigheid van het jurkje en gaf me op als tester. Er werden ondertussen al 4 jurkjes gemaakt, maar nog niet geblogd (sorry Griet dat het zo lang geduurd heeft!). Een ieniemini exemplaar en dan nog 3 in maat 92. Maar ik kan het jullie beter tonen dan vertellen zeker?

De patroontest kwam op het goede moment, want ik was uitgenodigd voor de babyborrel van baby L. Vriendin S. is de eerste uit onze vriendengroep die een kindje krijgt en ik heb mezelf echt moeten inhouden om niet een hele uitzet te maken voor dat mini-mensje. Maar een jurkje als cadeau leek me wel leuk. Even polsen bij vriendin S. voor de maat (want daar heb ik dus helemaal geen verstand van) en ik kon aan de slag.

Ik haalde inspiratie uit het geboortekaartje van L. en koos voor een zacht stofje met roze vichyruitjes en een bijpassend roze stofje als voering. Ik kon niet anders dan me de hele tijd verbazen over hoe ieniemini al die patroondelen wel niet waren. Achteraf bleek dat ik wel een kleine fout maakte met het rokgedeelte waardoor het eindresultaat niet zo gerimpeld is dan dat de bedoeling is. Het stofje was nogal simpel en daarom werkte ik de taille af met kant en een stoffen roosje. Als sluiting koos ik voor witte kamsnaps omdat die heel eenvoudig te openen zijn en niet te dik zijn om op te liggen. Als bovenste koos ik voor een hartje ipv een rondje. It's all in the details ;)


Stof en voering: Modecoupon


Kant: Action
Roosje: Wibra


Kamsnaps: Kamsnappers.be

Het eindresultaat viel in de smaak bij vriendin S. en ook baby L. keurde het jurkje goed.




Ik vond het enorm leuk jurkje om te maken en dus ging ik op zoek naar nog meer kleine meisjes die ik kon plezieren het een nieuw jurkje. Uiteindelijk werden het mijn 3 achternichtjes: de tweeling E. en E. en "baby" Y, 3 keer een maatje 92 want het zijn al grote madammen :)

Ik weet nog van vroeger dat mijn zusje, mijn nichtje en ikzelf vaak hetzelfde droegen en dat we dat alle drie niet leuk vonden. Dus lette ik er extra op dat het drie heel verschillende jurken werden. En ondanks dat ik 3 keer hetzelfde patroon gebruikte én 3 keer koos voor stofjes van Soft Cactus ben ik er denk ik toch wel goed in geslaagd. Jullie kunnen zelf oordelen:

Versie 1:
met mouwtjes én een zelf bijgetekend Peter Pan-kraagje




Deze stoffencombinatie gebruikte ik al eerder voor een Lotta Skirt voor mezelf. Ik hield nog net genoeg over voor dit jurkje. Ik was direct verliefd op de roze mouwtjes, maar ik had het gevoel dat er wat ontbrak om het jurkje echt áf te maken. Dus tornde ik de boel weer los en tekende ik een Peter Pan-kraagje dat ik dan in hetzelfde roze stofje (verstevigd met een dun laagje vlieseline) maakte. Héél blij dat ik deze aanpassing maakte, want het jurkje is om op te eten. Als sluiting gebruikte ik opnieuw witte kamsnaps.


Stoffen: Soft Cactus bij Madeline de Stoffenmadam

En de foto waarbij de washitape er geen zin meer in had..


Kamsnaps: Kamsnappers.be


Versie 2:
eenvoudig met een speels knopendetails




Dit stofje is en blijft mijn favoriete Soft Cactus stofje. Ik kon niet anders dan er dan ook een jurkje in maken. De gerimpelde mouwtjes maakte ik in hetzelfde stofje waardoor het een vrij eenvoudig jurkje werd. Opvrolijken deed ik met een oranje strikje en met afwisselende kleurtjes van kamsnaps. Want ook deze keer ging ik voor die gemakkelijke sluitingen.

Stof: Soft Cactus bij Modecoupon
Voering: Max Bloch
Strikje: uit mijn grote verzameling knutselgerief :)

Ik wisselde oranje en bruine kamsnaps met elkaar af voor wat speelsheid in de jurk te brengen.
Kamsnaps: Kamsnappers.be

Versie 3:
mouwloos en met paspel

Dit luchtig stofje was nog een restje dat sinds ik mijn eerste rokje maakte vorig jaar in mijn kast lag te wachten. En vermits ik al 2 Soft Cactus-Grace jurkjes maakte, moest de laatste dan maar in dit stofje. Ik koos ervoor om het mouwloos te houden (heerlijk om te dragen bij warm weer). Als extraatje naaide ik een gele paspel tussen de rok en het topje wat een enorm leuk effect geeft. Om het geel nog meer te laten terugkomen, koos ik voor gele kamsnaps.


Stof: Soft Cactus bij Modecoupon
Voering: Max Bloch
Paspel: Max Bloch
Kamsnaps: Prym bij Veritas

En nu is het weer even gedaan met mini-jurkjes en schakel ik over naar een rokje voor mezelf :) Wat vinden jullie van mijn versies van het Grace-babyjurkje? Welke is de favoriet?

Ook aan de slag met dit patroon? Dat kan! Je kan het gratis downloaden op de blog van Emma en Mona. En met de keihandige tutorial zit het jurkje keisnel in elkaar.

Veel naaiplezier!

Liefs,
Miss Pixie

Niets meer missen van Miss Pixie's Blog? 



Reacties

  1. Oh ze zijn zo schattig, een mens zou zich spontaan willen verder planten ��, mijn favorietje is diegene met het kraagje. Zooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel eh :p
      Als ik die jurkjes zie, begint het een beetje te kriebelen.
      Het kraagje geeft het inderdaad iets extra eh? Zo ga ik er nog maken :)

      Verwijderen
  2. Ik smelt nog een beetje verder ;) Allemaal zo lief!! Favoriet... moeilijk, elk heeft iets waardoor ik zou zeggen "dat is de mooiste!"... kiezen kiezen.... Nr 3!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dankjewel :)
      Die nr 3 is wel minder mooi op foto dan in het echt eigenlijk. Het rokgedeelte bleef niet mooi hangen op de foto.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Als je graag een jurkje wilt voor Frankie, let me know. Ik zou met veel plezier eentje maken :)

      Verwijderen
  4. Mooi gemaakt! Dat hartje is een superleuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Gerhilde :)
      Leuk eh die hartjes? Heb ze ook al in tassen en voor slabbetjes gebruikt.

      Verwijderen
  5. Leuk, zo verschillend allemaal! De laatste is mijn favoriet, alhoewel ik die met kraagje ook heel schattig vind. Ik heb er ook één geknipt liggen, nu nog tijd vinden om te naaien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Het duurt echt niet lang om te naaien hoor, op minder dan een uur zat elk jurkje in elkaar. (Behalve die met het kraagje omdat ik die terug losmaakte).

      Verwijderen
  6. oooh, ze zijn alle 3 heel mooi geworden en stralen elk een andere sfeer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Ja, het zijn inderdaad 3 verschillende geworden, ben ik wel blij mee ;)

      Verwijderen
  7. Mooie jurkjes maar ik vind nummer 2 het mooiste!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      Ja, die is het simpelst en dat is soms nog het mooist eh? Ik kan zelf niet kiezen welke mijn favoriet is ;p

      Verwijderen
  8. Wauw, jij hebt je best gedaan! Kraagje ook mijn favoriet .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx :)
      Ja, dat kraagje valt hier precies in de smaak. Zo ga ik er nog maken geloof ik.

      Verwijderen
  9. Mooi gemaakt! Van de derde stof van Soft Cactus maakte ik een tijdje terug ook een kleedje :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten