Wat er vanonder de naaimachine rolde: een zelfgetekend jurkje

Op het Stoffenspektakel in februari werd ik stapelverliefd op een grijze tricot met pijltjes. Pijltjes, veertjes, kwastjes, ... allemaal in de mode en Miss Pixie loves it! Ik wist dat ik er een jurk mee zou maken en kocht dus direct genoeg stof want een patroon dat had ik zo direct niet in mijn hoofd.


Eenmaal thuis vond ik ook niet echt een patroon dat me aanstond en dus besloot ik me losjes te baseren op 1 van mijn favoriete jurkjes uit de Lola & Liza. Voor het bovenstuk tekende ik een goed zittende t-shirt over dat ik ook al eerder gebruikte voor het schattige zwaantjesstofje. Het rokgedeelte rimpelde ik en net zoals bij mijn LoLi-dress gebruikte ik daarvoor flosdraad.







Het resultaat is een goedzittend jurkje dat leuk combineert met sneakers of slippers. Alweer eentje dat ideaal is voor de festivalzomer! Wat denken jullie er van?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Ik heb die stof ook gekocht 😃, weliswaar wat minder. Ben nog in twijfel wat ik er mee ga maken. Een baby t-shirt allicht. Ik zelf durf in zo'n prints niet echt rondlopen. Jou staat het wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het super goed geslaagd! Super comfy om het warme zomerweer te trotseren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Ik kan jammer genoeg je eerste foto niet zien... ik weet niet of dat aan mij ligt of dat er toch een probleempje is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke jurk geworden. Ik heb dezelfde stof maar bij mij is de ondergrond zwart. Ik was van plan een T-shirt te maken, maar nu ik deze jurk zie twijfel ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten