Happy places #4: Lou's Plek in Dilbeek



Deze week ontdekten het lief en ik een nieuwe plek in Dilbeek: Lou's Plek. Wat voormalig een cafetaria was zoals zovelen is nu omgetoverd naar een hippe hangout vlak aan de Westrand. En nieuwe plekken die moeten worden ontdekt, dus gingen het lief en ik een hapje eten.




De eerste indruk: een grote, open ruimte zonder cafetaria-gevoel. In het eerste deel van de zaal kan je terecht om iets te drinken of voor een kleine versnapering en het achterste gedeelte is gereserveerd voor gasten die komen eten. Naast gezellige kleine tafeltjes zijn er ook enkele hoge tafels en een loungehoek (met meubels die ik het liefst van al in mijn handtas had gestopt, maar dat lukte net niet :p). Ook aan de allerkleinsten is gedacht met een gezellig speelhoekje in het midden van de ruimte zodat ze van beiden kanten van de zaal bereikbaar is.




Er waren heel wat dingen die me konden charmeren: van de boeken ter decoratie tot het overal verschillende bestek & de prachtige papertex broodmandjes. Een leuke extra is dat je gratis een kan plat water op tafel krijgt. Ik vind dat dat overal zo zou moeten zijn.




Op de kaart stonden niet enkel de klassieke frisdranken maar ook een ruim aanbod van o.a. Bionade en Fever Tree. Ze maken een onderscheid tussen een middagkaart en een avondkaart met verschillende gerechten (en ze deden me stuk voor stuk watertanden). Ik ging voor de hamburger met een saladbowl en het lief voor de Thaise curry. Jammer genoeg geen foto's: we hadden honger! Ik kan jullie wel zeggen dat beide borden helemaal leeg waren.

Lou's Plek is vanwege zijn locatie natuurlijk in de eerste plaats gericht op bezoekers van de Westrand. Voor gehaaste toneel- of filmbezoekers hebben ze telkens een speciaal menu in aanbod dat sneller gaat dan gerechten van de kaart. Handig!

Ik vond het er super en ze gaan me daar zeker nog eens terugzien. Lijkt me ook een superplekje om eens te gaan zitten met de laptop en een beetje te werken (ja mensen, free wifi, maar de koffie die moet nog uitgetest worden).

Zijn er mensen uit de buurt die ook al eens langs gingen? Wat vonden jullie er van?


Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Straf dat ze een klassieke cafetaria hebben kunnen pimpen tot zoiets moois! Als ik nog eens in Dilbeek ben, weet ik alvast waarheen. Verder herinner ik me de Westrand vooral van toen ik kind was en die lange gangen daar een geweldige indoorspeeltuin vond :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten