Bullet Journal België



Eind 2015 begon ik mijn Bullet Journal. Het was het resultaat van een zoektocht naar een hulpmiddel om mijn leven te organiseren tijdens mijn burnout. Een hulpmiddel om prioriteiten te stellen, dingen niet te vergeten (mijn geheugen is een echte zeef geworden sinds mijn burnout) en mijn energie te helpen doseren door een evenwicht tussen moeten en willen. Ik probeerde zowat van alles in een kladschriftje tot ik uitkwam - via Pinterest of course - op de website van Ryder Carrol. Toen wist ik het: dat zou het worden.

In januari 2016 startte ik in een nieuw schrift en schreef ik mijn eerste BuJo-blogpost. Ik kreeg hier wel fijne reacties op, maar vond niet echt gelijkgestemde zielen. Inspiratie haalde ik voornamelijk op Pinterest en op Engelstalige Facebookgroepen. Iets later vond ik ook een Nederlandse Facebookgroep waar ik af en toe ook wel eens een Belgje op tegenkwam. Ik dacht dat het in België niet zo bekend en populair was en dat het niet zo nuttig zou zijn om een Belgische groep op te richten.

Maar ergens in juni schreef Kathleen (van Verbeelding, maar vooral ook van het fantastische Tuttefrut!) in haar Tuttefrut-nieuwsbrief iets over haar Bullet Journal. En op de Team Tuttefrut-Facebookgroep kwam er hier en daar ook een BuJo-er naar voor. En toen besloot ik dat het misschien toch wel fijn zou zijn om een Belgische groep te maken. Zo gezegd zo gedaan. Groep gemaakt en gedeeld in Team Tuttefrut en een gedeeld op mijn Facebookpagina. Waar ik dacht aan misschien 20 leden, werden het er al snel 50 en dan 100.




Ergens tegen nieuwjaar (iets met goede voornemens denk ik) was er een boom en kwamen er dagelijks leden bij. En dan schreef Kelly een artikel over Bullet Journaling in DS Magazine ergens in januari en vermelde ze de Facebookgroep. Ahum. Ik kan jullie zeggen dat de groep een klein beetje ontplofte en ik er een beheerder moest bijvragen (nog eens bedankt Sarah om je spontaan kandidaat te stellen <3). 

Maar zo zot fijn dat ik dat vind die groep <3 Zo ontzettend fijn om al die BuJo-lovers bij elkaar te zien en vooral de daaruit volgende stroom aan foto's en tips. Of het enthousiasme om nieuwe schriften (die we niet meer zouden kopen), fineliners in allerlei kleuren (niet hetzelfde dan een gewone balpen he) of washitape (oh how we love washi). Nooit gedacht dat het zo een succes zou zijn, maar zo content dat het dat wel is.

Ook BuJo-fan? Ga dan als de bliksem naar Facebook en maak je lid van Bullet Journal België. Het is fijn daar :)

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. ergens vorig jaar ook geprobeerd. Vooral om gezonder te leven. Zonder succes. Na een paar weken bleef het schriftje aan de kant liggen. Misschien dit jaar nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben lid van de groep, maar durf er nog niet goed aan beginnen. Al die bujo's zijn zo mooi en verzorgd, dat mijn perfectionistische zelf er een beetje stress van krijgt. Voorlopig hou ik het bij de basics, zonder al te veel krulletjes en tekeningetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik enkel een schriftelijke voor mijn naaiwerkjes en stofjes dus veel beperkter. Al de rest staat in mijn Google agenda. Maar leuk dat je je ding vond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht mij vandaag een happy planner en maakte me alvast lid van je groepje om veel inspiratie op te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten