Let's Sti(c)k Together: terug naar school - gepakt en gezakt


Een tijdje geleden begon Marjolein van Flaflinko deze naaichallenge. Ik liet het allemaal wat aan mij voorbijgaan omdat ik al bezig was met zo veel projecten voor de blog en het bijberoep in het algemeen. Maar ik begon het creatieve element, en dan vooral het naaien, hier op de blog wel wat te missen. Net als het naaien gewoon voor de fun en niet voor de webshop. Dus besloot ik redelijk op de valreep toch nog mee te doen aan de zomeruitdaging van Let's Sti(c)k together. 



Afbeelding door Flaflinko

De thema's waar we konden uit kiezen waren: terug naar school en gepakt en gezakt. Mijn maaksel past bij beiden. Ik moet zeggen dat ik wel wat stress heb om het te tonen omdat ik voor een vrij simpel project ging. Het moest ook wel simpel en vlot zijn, wegens tijdsgebrek. Hetgene ik naaide was namelijk een cadeautje voor mijn beste vriendin haar verjaardag. En door ziek te zijn, ben ik daar pas 2 dagen ervoor kunnen aan beginnen.

Mijn beste vriendin is naast zelfstandig psycholoog ook psychologe/zorgcoördinator in het buitengewoon onderwijs. Dus voor haar is het bijna terug naar school. En wat is er nu leuker dan een nieuwe boekentas? Al ging ik wel voor de volwassen variant en werd het een boekenhandtas.

Ze had al een aantal keer subtiel (maar niet echt) gezegd hoe mooi ze het blauw kurkleer wel niet vond. Dus mijn materiaal was snel gekozen. Omdat ze ook een grote Disney-fan is, koos ik een Alice in Wonderland stofje om mee te combineren.


Kurkleer: Kbas
Katoen Alice in Wonderland: Veritas
Het patroon tekende ik zelf: een totebag die breed genoeg is om enkele mappen of boeken te dragen. De binnentas voorzag ik van een sleutelkoord. Iets met ervaring met grote tassen en de onmogelijkheid om daar kleine dingen in terug te vinden. Het kurkleer is stevig van zichzelf en dus gebruikte ik geen versteviging (I loooooove naaien met kurkleer).










Om het Alice in Wonderland-thema te laten terugkomen, maakte ik ook een sleutelhanger met enkele typische Alice-bedeltjes: een kopje, het konijn en de Chesire kat.






Ik had nog een klein lapje over van de Alice in Wonderland-stof en maakte daarmee een kleine pennenrol. Mijn vriendin begon onlangs met handlettering dus zo'n pennenrol zou zeker van pas komen. Ik vond het een beetje jammer dat ik niet meer stof over had zodat ik een grotere rol kon maken, maar het is was het is. Ondertussen zitten haar gelpennen er al in en is ze er zeer blij mee.







Al bij al was dit een vrij simpel naaiproject, zeker in vergelijking met de andere pareltjes die vandaag online kwamen, maar ik ben er wel zeer tevreden mee. Ik ben grote fan van het naaien met kurkleer en vind dat je er steeds een mooi resultaat mee hebt. Wat vinden jullie van mijn eerste Let's Sti(c)k Together project?

Ook zin om zo'n (kurkleren) totebag te naaien? Op 17 september geef ik een naaiworkshop in Ninove waarbij we deze totebag leren naaien. Hij gaat door van 13u30 tot 17u en kost €70. Je moet je eigen naaimachine en materiaal meebrengen. Inschrijven kan via madebymisspixie@gmail.com :) Vanaf 5 personen geef ik de workshop ook op verplaatsing.

Benieuwd naar wat de andere deelnemers maakten?



Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Heel mooi! Bij mij werd het ook een in verhouding simpel project maar wel eentje dat veel gebruikt zal worden en dat is wat telt zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ kurkleer.
    Je naaisel zal alvast een erg blije vriendin opleveren vermoed ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Belangrijkste is toch dat je er heel veel plezier van hebt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar hoe zalig is dat? Ik wil ook zo één :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig. En die kleuren! 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het leer en het Alice stofje: een prachtige combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie totebag, ik hou van dat blauw <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een geweldige combinatie! Prachtig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je vriendin zal hier wel ongelooflijk blij mee zijn denk ik Ik ben niet zo een fan van die kurkstof maar deze blauwe versie kan me toch wel bekoren moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi in zijn eenvoud en details. Meer moet dat echt niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Simpel maar mooi, meer moet dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie stofkeuze! En vast en zeker een zeer tevreden vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige combinatie! Die zou ik ook graag cadeau krijgen! Wat een topvriendin ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die vriendin heeft maar chance met jou! En dat idee van dat lange sleutelkoord is super! Ik zit altijd te prutsen om mijn sleutel van de sleutelhanger te krijgen, en dus doe ik die er niet meer aan, met alle gevolgen vandien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      Ja die sleutelkoord is echt uit eigen ervaring dat ik die er heb aangehangen ��

      Verwijderen
  15. Oh zo mooi! Wat een leuk kado voor je vriendin. Ik vind het ook mooi dat je er Disney-stof in verwerkte, terwijl het (ook dankzij de kleuren) toch heel volwassen oogt. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi!
    Nu heb ik toevallig toch wel kurkleer liggen voor "een tas" en is Ninove niet ver. Is er nog plaats in de workshop? Ziet niks staat op haar agenda ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof cadeau! Supermooi en het kleine hangertje maakt het helemaal af! Zou ik zelf heel graag krijgen dus ben zeker dat je vriendin er gelukkig mee zal zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooie tas en dat kurkleer maakt het helemaal af! Helemaal fan! X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi én sjiek! Een prachtig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eenvoud siert in dit geval. Ik vind het een heel mooie tas geworden, dat kurkleer flatteert het model van de tas enorm. Goede keuze dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tof, ik ga ook eens kurkleer kopen, denk ik. Zeg maarreuh.... ga jij niet met mij op weekend het weekend van 17/9?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk cadeau! Die extraatjes maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten