Omkeerbare stroptas

Vanavond geef ik mijn eerste workshop voor Femma. Het is een naaiworkshop. En wie hier al lang leest, zal niet verbaasd zijn dat het tassen-workshop is. What can I say? Ik hou van tassen! Zo een workshop vraagt wat voorbereiding, dus ging ik aan de slag met een van de patronen uit de cursus om een voorbeeld te naaien: een omkeerbare stroptas. Van de andere modellen had ik al vergelijkbare voorbeelden staan, dus die naaide ik niet opnieuw.






In het boek kiezen ze voor jeans in combinatie met een leuk Libertystofje. Dus ik ging eens rommelen in mijn stoffenkast en ik vond een restje jeans (het grootste deel gebruikte ik voor een Lotta skirt). Voor het tweede stofje koos ik voor vrolijke bloemetjes van Sevenberry dat ik in Frankrijk bij Eurodif. Het was een couponnetje dat al lang lag te wachten op een leuk project.








Het patroon was zeer eenvoudig en de uitleg ook. De tas op zich zat op een uurtje in elkaar. De nestelogen aanbrengen duurde ongeveer even lang. Ik ben niet zo handig met een hamer :p Verder liet ik wel de paspel bovenaan weg, simpelweg omdat ik in mijn voorraad niets vond dat me aanstond. In het boek gebruiken ze ook een stukje leer voor de strop, maar opnieuw: ik vond in mijn voorraad niets dat me aanstond. 




Ik ben echt fan van het modelletje en ik denk dat ik er binnenkort eens eentje ga testen in mijn favoriete stof: kurkleer. Want ik ben niet zeker of ik een tas in jeans wel vaak ga gebruiken en de bloemetjes zijn leuk, maar ook wel druk.




Wat vinden jullie van mijn nieuwe tas? Krijgen jullie er ook zo een lente-gevoel van?

Lief,
Stephanie

#40dagenbloggen 9/40
Aantal ingezette skipdagen: 0/6

Reacties

  1. OH MY GOD! Die bloemetjes! PRACHTIG
    Ik vraag me alleen af of zo een tas in kurkleer wel mooi zal vallen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit met kurkleer werkte dus je zal dat wel veel beter weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I knoooow! Was er instant verliefd op. Elke keer we in Frankrijk op bezoek gaan bij mijn vriend zijn familie ga ik met zijn tantes naar Eurodif en kom ik met stof thuis :p
    Vandaar dat ik zei testen met het kurk ;) Het gaat misschien wat stijf zijn. Maar ik heb wel nog mooi soepel nepleer liggen... Dus misschien is dat wel geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O echt een heel vrolijke tas! I like!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten