How I bullet journal: setup mei

De laatste maanden maakte ik niet veel werk van mijn monthly setups. Mijn bullet journal is vooral mijn planner en moet functioneel zijn. Het laatste wat ik wil is dat het een extra to do wordt op mijn lijstje. Daar heb ik geen tijd en energie voor. Maar vorige week was ik in een creatieve bui en ging ik aan de slag voor mijn setup van mei. En die is naar mijn mening zo geslaagd, dat ik hem hier graag met jullie wou delen.

Zoals altijd start ik op een rechterpagina met daarop de fotokalender die ik kocht bij Smartphoto. Deze maand is het met een foto van ons hondje Belle. Op de zijkant kleefde ik washitape met goudgele stipjes uit de Mijn bullet journal toolkit van Mus Creatief.




Voor de verdere setup liet ik me inspireren door een ander washitapeje uit de toolkit: dat met de ananasjes. Ik had de perfecte kleur van Tombow in mijn pennenzak zitten om hierbij te gebruiken. 

Mijn eerste spread is mijn maandkalender en mijn maandelijkse to do's. Ik gebruikte de Tombow als highlighter voor de titels van deze pagina's en om de data mee te schrijven. Ik haalde ook een van de stencils van Mus creatief boven om nog wat versiering aan te brengen naast de washitape. Ik koos voor een takje met blaadjes dat perfect past bij de washitape en de groene Tombow.




Daarna volgt mijn memories spread waar ik me ook uitleefde met de stencils. Dat zijn zo'n handige tools voor wie net als mij niet zo mooi kan tekenen. Of voor wie het snel moet gaan. Mijn spread is klaar om gevuld te worden met mooie herinneringen. 




Mijn volgende spread is mijn nogal uitgebreide habit tracker. Hij is onder verdeeld in verschillende categorieën om het overzichtelijker te maken. Die onderverdelingen highlighte ik met de Tombow. Om hem in te vullen ga ik een gouden gelpen gebruiken om zo helemaal in thema te blijven.




Na de habit tracker volgen de symptomen tracker (serieus balen dat ik die nog steeds nodig heb en er af en toe symptomen moet aan toevoegen) en mijn stappen tracker, ook al zitten al die gegevens in mijn Fitbit app. Ik mis wat overzicht in die app en zo een tracker op papier motiveert me meer.




De laatste trackers die ik gebruik zijn een time tracker en een energie tracker, die heel bewust naast elkaar staan. Ik was gestopt met een time tracker te gebruiken, maar omdat ik echt terug een evenwicht wil vinden in mijn leven besloot ik de komende maand te tracken waar mijn tijd naar toe gaat en hoeveel energie me dat geeft of kost.




Nu ben ik helemaal klaar om deze week te plannen met mijn mooie Marie-balpen die ik gisteren in Disneyland kocht <3 




Gebruikt materiaal:
Zwarte balpen
Lat
Tombow
Stencils Mus creatief ( Je kan de stencils bestellen op bol.com voor €12,50.)
Washitape uit toolkit Mus creatief  (Je kan de Mijn bullet journal toolkit vinden op Bol.com voor €14,99.)

Reacties

Populaire berichten