40 dagen bloggen

Op dit moment zijn er een aantal bloggers die met de bibber zitten en zich serieus afvragen "where the hell did I get myself in to?". Want liefste lezers, ik ga samen met nog heel wat andere ferme madammen de uitdaging aan om tijdens de vasten 40 dagen te bloggen. Wablief? Ja je leest het goed: vanaf vandaag, 40 dagen aan 1 stuk bloggen.


Afbeelding credits: Kathleen Verhetsel

En ik denk dat degene die zich dit het hardst afvraagt ons Kathleen is.  In de Facebookgroep van haar cursus Meststoffen voor je blog dropte ze vorige week een opkikker (ze doet dat elke maandag, heel fijn). De opkikker ging over de vastenperiode en hoe we daar als bloggers mee omgaan. En hoe we misschien een gezamelijk project konden doen. Iets naar analogie van Dagen zonder vlees. Daar werd gelijk zot op gereageerd en tijdens het weekend was alles in kannen en kruiken.

We gaan jullie dus meer dan een maand lang ambeteren met dagelijkse blogposts. Maar we gaan dat niet zo maar doen. Er zijn verschillende thema's met onderwerpen waaruit we kunnen kiezen. Dat maakt het toch wat eenvoudiger. En om ons te motiveren, maakte Kathleen een keileuke bingo (alleen voor de deelnemers uit de Meststoffen-groep) waarbij de eerste met een volle kaart een prijs wint. Omdat er in de Christelijke vasten op zondag niet gevast wordt, mogen we in totaal 6 cheatdays inzetten. Mijn plan is - voorlopig - dat niet te doen, maar je weet nooit wat er gebeurt.            

Wie van jullie doet er ook mee? Of hoe brengen jullie deze vastenperiode door? Zijn er deelnemers aan DZV? Ik zelf start ook nog met 40 dagen zonder suiker, want het is nodig! Nood aan wat aanmoediging of steun? Laat dan zeker een reactie na!

Liefs,
Miss Pixie

#40dagenbloggen: 1/40    

Reacties

  1. En waar vind je meer informatie over 40 dagen bloggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de blog tuttefrut.be of op de facebookpagina van de cursus Meststoffen voor je blog (indien je deelnam aan de cursus).

      Verwijderen
  2. Hahahahaha, die eerste zin! Helemaal waar ik nu mee zit!

    Succes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen suiker en 40 dagen bloggen: Dat is een mooie uitdaging!
    Ik ga ook meedoen, maar zal niet alle 40 dagen een berichtje online zetten. Wil wel elke dag een blogje schrijven en op die manier vooruit werken en proberen alle dagen wat op social media plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder op zijn manier he zoals Kathleen zei ;)
      Veel succes ermee!

      Verwijderen
  4. Ik doe ook mee, maar ik moet mijn post nu nog schrijven, woeps! Er stond al eentje gepland maar ben er nog niet aan toe gekomen vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe mee maar zal het aantal posts waarschijnlijk beperken tot 1x per week. Moet nog wat tijd overhebben voor DZV, mijn andere uitdaging :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder op zijn eigen tempo he ;)
      Succes met DZV. Ik sla een jaartje over door een serieus ijzertekort :(

      Verwijderen
  6. Ik doe ook mee. We zien wel waar we geraken, he. Wel leuk om al dat enthousiasme te zien! Ik doe trouwens ook mee met DZV.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen inderdaad zien waar we raken, het moet vooral een leuk project blijven ;)

      Verwijderen
  7. Ah, dit lees ik nu pas :) Ik heb er vandaag pas over gelezen en heb me ook wel gelijk ingeschreven. Ben al volop aan het plannen en inplannen, dus ik hoop dat ik het tot een goed einde ga brengen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2 jaar geleden deed ik met een, inmiddels ex-, collega van 40 dagen zonder suiker. Dat ging verbazingwkkend vlot! Dat ene paaseitje op paasdag was dan ook al genoeg om me kotsmisselijk te maken :-) Zo erg was ik afgekickt! Ik hield het 55 dagen vol... Op dag 56 werd ik zo ziek dat ik niet meer kon eten en op dag 59 werd ik verlpicht door de dokter om sportdrank te drinken wegen niks reserve meer. Het was vies en smerig en toch voelde ik me nadien beter. Om vervolgens weer aan de suiker te zitten :-( Door dat er daarna 2 stressvolle jaren zouden volgen ben ik er niet meer aan te gekomen om weer zonder suiker te gaan. Maar het zit eraan te komen want heel mijn lichaam is inmiddels zwaar uit balans geraakt (hormonen, niet mijn gewicht ofzo). Veel succes in ieder geval, het gaat je zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super dat je ook al eens 40 dagen zonder suiker deed :)
      Ik deed ook al eens een suikerdetox en heb toen 6 maand suikervrij geleefd. Jammer genoeg ook door ziek te worden terug de suikerduivel in mijn leven gelaten :( Hopelijk nu beter!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten