Stik Belgique: een Vinktas met uiltjes van Bambiblauw

Lieve Marjolein van Flaflinko viert in oktober haar vijfde naaiverjaardag. Om dat te vieren riep ze de maand uit tot Stik Belgique maand. Een maand waarbij we Belgische patronen en stofjes extra in de kijker zetten. En we sluiten de maand af met een Let's Sti(c)k Together in thema natuurlijk. Je kan alle info over Stik Belgique lezen op haar website. 

Dit project is voor mij de ideale trap onder mijn kont om terug wat voor mezelf te naaien. En om nog niet geblogde Belgische naaisels eindelijk eens te bloggen zoals vandaag. Deze blogpost gaat over een van mijn favoriete en meest gebruikte tassen: de Vinktas.





Deze leuke tas is een gratis patroontje van de Belgische blog Ik ben Vink. Ik maakte deze tas ergens eind 2015 toen ik door mijn burnout in de grootste naaidip ooit zat. Toeval wil dat net toen enkele van mijn ortho-vriendinnen begonnen met naailessen. Eentje van hen kwam me samen met haar naaimachine een middagje gezelschap houden. En terwijl zij een Juliette clutch maakte, ging ik aan de slag met de Vinktas.

De stofjes waren snel gekozen: een deel van een van de Bambiblauw panelen met een bijpassend effen katoentje. Ik gebruikte het grote deel van het paneel al eerder om een Harley top te maken. Door de duidelijke tutorial lukte het me (ondanks het gebrek aan concentratie) vrij goed en snel om de tas in elkaar te zetten. Achteraf gezien had ik wel beter een extra laagje versteviging gebruikt, want ze zakt wel wat in elkaar.






Ik ben echt fan van grote tassen en vind deze superhandig. Zoals je op de foto's kan zien, is ze al goed gebruikt geweest en is het nieuwe er al serieus aan af. Ze heeft dan ook al een aantal tripjes gevolgd door wasbeurten achter de rug. Doordat de tas zo ruim is, is ze ideaal om te gebruiken al handbagage of overnight bag. Of om mee te nemen naar het werk. 


Stoffen - Bambiblauw
Versteviging + tassenhengsel - Max Bloch

Belgisch patroon? Check! Belgische stoffen? Check! Stik Belgique proof? Dubbel check!

Wie van jullie naaide al eens een Vinktas? Wat is jullie favoriete Belgische tassenpatroon?

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

  1. Waw, die is mooi. Ikzelf naaide nog niet zoveel tassen, dus geen favoriete patroon hier. Maar misschien moet ik eens met deze vink-tas aan de slag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een aanrader voor wie nog niet zo veel tassen naaide ;)

      Verwijderen
  2. Mijn favoriete tasje is de Juliette uit Mijn Tas! :-) iedereen die dat cadeau krijgt ziet mij graag 😁😁. Heel erg leuke stoffencombinatie bij jouw Vink tas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die naai ik ook wel heel graag en gaf ik ook al vaak cadeau :)

      Verwijderen
  3. Die staat al heel lang op mijn to sew lijstje moet ik dringend doen...fan vd jouwe !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik ben zelf absoluut niet creatief en ik vind het dus altijd knap als mensen zoiets moois kunnen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf dat je zo je eigen tassen kunt maken. Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel tof! een patroontje dat ik in het begin van mijn naaicarrière vaak gemaakt heb m te oefenen. Nu worden deze (niet-verstevigde) tassen vaak gebruikt om in de bagage te steken, op reis wordt ze dan gebruikt om dagtripjes te maken en op de terugreis om vuile was in te stoppen. Daarna in de wasmachine en hup terug bruikbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een supermooie Vinktas. Mijn favoriete Belgische tassenparel... Hmmm de tienertas van An, en Rozy en Roxy van Serial Bagmakers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakte ik alle drie nog niet. Moet ik precies eens gaan uitpluizen :)

      Verwijderen
  8. Super leuk! Ik ben helemaal niet goed in dit soort dingen maken etc. Maar vind het wel leuk om te zien wat andere mensen allemaal kunnen maken 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het zo tof als iemand kan naaien! Ik heb er zelf het geduld niet voor, maar stoer! Hele toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten